Test Access

 

  1. Creaţi pe desktop un director cu numele personal, scris cu majuscule.
  2. In acesta creaţi un alt director cu numele Test5.1.
  3. Lansaţi un program de lucru cu baze de date. Creaţi o noua baza de date cu numele situatie, in directorul Test5.1..
  4. Creati o tabela cursuri avand urmatoarea structura:

 

Cod_curs                       text, 4

Denumire_curs  text, 30

Durata                           number,octet

 

  1. Creati o tabela cursanti avand urmatoarea structura :                         

 

Nr_crt                           autonumber

Nume_prenume              text, 50

Cod_curs                       text, 4

Data_incepere                data/ora, data scurta

 

  1. Creaţi o regula de validare pentru câmpul durata astfel incat sa nu fie mai mic decât 10 ore si sa nu depaseasca 50 ore. Afişaţi ca text de validare mesajul nr. ore incorect !.
  2. Introduceti date in tabelele nou create.                                      
  3. Stabiliti o relatie intre cele doua tabele dupa campul cod_curs.
  4. Creati o interogare in care sa afisati numele si prenumele tuturor cursantilor la cursul de operare. Rulati interogarea. Salvati interogarea cu numele interogare1.
  5. Creati un formular pentru tabela cursanti. Introduceti in antetul acestuia numele personal iar in subsol o imagine. Salvati formularul cu numele formular1.
  6. Folosind formularul  formular1 adaugati o noua inregistrare. Salvati si inchideti formularul.
  7. Creati un raport pentru tabela cursuri. Imprimati in fisier.       
  8. Deschideţi tabela cursuri. Filtraţi numai acele înregistrări pentru care durata = 30 ore  aplicând o filtrare prin selectare. Salvaţi si închideţi tabela cursuri.
  9. Adăugaţi la tabela cursanti un câmp nou cu numele ajutor, de tip memo.
  10. Utilizaţi funcţia help pentru a găsi informaţii suplimentare despre cuvantul raport. Copiaţi in câmpul ajutor al primei înregistrări câteva din informaţiile găsite.
  11. Scrieţi in câmpul ajutor al următoarei înregistrări care din extensiile de mai jos corespunde unui fişier de tip Access :
    1. .doc
    2. .bmp
    3. .mdb
    4. .mp3
  12. Scrieţi in câmpul ajutor al următoarei înregistrări care din afirmaţiile de mai jos este valabila:
    1. valorile din câmpul cheie primara se pot repeta de oricâte ori
    2. valorile din câmpul cheie primara se pot repeta de cel mult 2 ori
    3. valorile din câmpul cheie primara pot fi nedefinite
    4. valorile din câmpul cheie primara trebuie sa existe si sa fie unice
  13. Scrieţi in câmpul ajutor al următoarei înregistrări cum se poate impune integritatea referentiala intre tabele :
    1. Tabele – Creare tabel utilizând Expertul
    2. Rapoarte –proiect – inserare data si ora
    3. Instrumente – relaţii
    4. Instrumente - opţiuni
  14. Scrieţi in câmpul ajutor al următoarei înregistrări cum se şterge o relaţie intre 2 tabele :
    1. instrumente – relaţii – butonul O (ştergere) din bara de instrumente
    2. instrumente – relaţii – selecţie relaţie – clic dreapta – ştergere
    3. tabele – clic dreapta pe tabela – ştergere
    4. interogări – clic dreapta - ştergere
  15. Salvaţi si închideţi tabela cursanti.
  16. Ascundeţi bara de instrumente baza de date(database).
  17. Salvaţi si închideţi aplicaţia.

revenire